Пам’ятаєте, ми говорили про Калі-югу – епоху хаосу, розбрату, замішань, залізний вік, вік труднощів. Так що в цей важкий вік прийшов Господь Гооранга і сказав: «Ось що ви повинні робити». Не тільки для того, щоб вийти з Калі-юги, але також для того, щоб поки ви перебуваєте в Калі-юзі, ви могли подолати її і піднятися над нею. Він вчив своїм прикладом. Він прийшов як відданий Бога, Він не говорив: Я Бог, Він говорив: Я слуга Бога.
І Він завжди повторював Святі Імена. Він влаштовував величезні санкіртани – спільні оспівування. Описується, що іноді в них брало участь понад мільйон людей, і всі оспівували ХАРЕ КРІШНА і були такими щасливими. Отже, коли ми повторюємо ГООРАНГА, ми прославляємо Господа Гоорангу, ми поклоняємося Йому – це те, що ми робимо, і це має вражаючий ефект.
Але дивно, що ніхто в цьому не зацікавлений. Це сумно. Я даю ці лекції всюди і в різних країнах. Я навчаю людей джапі – оспівування на чітках, медитації ГООРАНГА. Я говорю про те, що Господь Гооранга є Верховним Господом і так далі. І питання, які мені задають: «А чому 54 намистини?», а не так, що: «Правда? Бог приходив 500 років тому на цю планету? Чи можете мені розповісти ще: що Він робив, що Він сказав. Де я можу про Нього почитати? Ніхто мене про це не питає. «Чому 54 намистини?» Тож ми не розуміємо, що важливо, а що ні. Проте, якщо ми повторюватимемо Імена Гооранги, якщо ми повторюватимемо Імена Крішни – це те, що Гооранга говорив робити, то ми почнемо розуміти, що важливо, а що неважливо.
Існують різні юги. Юга – це довгий період. Існують чотири юги, і вони змінюють один одного по колу. Все в матеріальному світі влаштовано циклами: день і ніч, пори року, роки і таке інше. Все рухається циклами, і юги так само змінюють один одного циклами. І є чотири юги.
Перша юга – Сатья-юга – це дуже довга юга, і вона майже досконала. Люди живуть дуже довге життя. Скрізь панує пишнота. Це дуже багата юга, і люди дуже просунуті духовно. У цілому населення дуже розвинуте духовно. І для кожної юги існує певний духовний процес, призначений для неї, досконало підходящий свідомості людей у цю югу. Так що в Сатья-югу люди дуже просунуті, умови дуже сприятливі для духовного життя.
Процес для Сатья-юги – це мовчазна медитація – дуже аскетична мовчазна медитація, коли ви сидите в медитації тисячі років і досягаєте досконалості. Але люди були здатні на це і для них це не було проблемою.
Але в Калі-югу, цей процес не працює, ви не можете це зробити, це не можливо. Тож якщо ми спробуємо застосувати процес Сатья-юги в калі-югу, він не працюватиме. Бог, а не ми, визначає, в яку югу який процес застосовувати.
Друга юга – Трета-юга – вона не така довга, але все одно досить довга, люди живуть дуже довго, вже не так довго, як у Сатья-югу, але все одно довго. Сатья-юга – це золотий вік, а Трета-юга – це срібний вік. Трохи менш досконалий: у суспільство входить невелика вада. І техніки мовчазної медитації вже не підходять. Люди не здатні на це.
Отже, для Трета-юги є інша техніка – дуже витончене жертвопринесення, яке має виконуватися в точності як рекомендовано і так далі. Але для людей цієї епохи це дуже добре підходить. І вони досягають досконалості.
Третя юга – Двапара-юга – мідний вік. Він ще коротший по тривалості, життя людей ще коротше, все деградує, тож ті два попередні процеси не працюватимуть.
І для цієї юги є інший процес – дуже майстерне поклоніння у храмі. Дуже вправні храми і дуже вправне поклоніння божествам у храмі, дуже чітким рекомендованим способом. Це працює для Двапара-юги.
У Калі-югу (четверта юга) це не працює. Тож у Калі-югу у нас має бути дуже унікальний процес. Бачите, скільки інвалідів у Калі-югу? У Калі-югу ми живемо недовго, середня тривалість життя людей у Калі-югу має бути сто років. Цього майже ніхто не досягає. А якщо й досягає, то зазвичай він виглядає не надто добре. Тож ми вмираємо дуже рано. У Росії середня тривалість життя чоловіків 59 років, а в дуже забруднених промислових містах 49 років. Тож тривалість життя скоротилася вдвічі.