Posted by on Гру 4, 2010 in Пояснення медитації | 0 comments

Перша частина програми буде теоретичною, де я буду говорити про філософію медитації. Друга частина буде практичною, ми насправді виконаємо медитацію.

Перед тим як розпочати, я хотів би висловити шану своїм духовним вчителям. Вони навчили мене цій медитації багато років тому. З того часу я використовую її в своєму житті регулярно. І можу запевнити вас, що це працює.

Вся інформація, яку я представляю, випливає з Ведичних Писань. Веди – дуже давні, їх було записано п’ять тисяч років тому. Але, звісно, саме знання вічне. Тому перед тим, як воно було записано, воно передавалося з уст в уста, від одного досконалого вчителя іншому. І цей ланцюг учнівської послідовності духовних вчителів називається парампара. І ми знаходимося в парампарі, яка відома як Брахма-сампрадая. Ми дуже щасливі, що можемо отримувати знання через цей ланцюг. Коли я говорю це, стає очевидним, що це не моє власне бачення. Я тут не для того, щоб розповісти вам свою точку зору на медитацію. Я тут не для того, щоб навчити вас чомусь, чого я колись навчився на вершині певної гори. Я просто передаю цю вічну науку.

У світі можна помітити, що все більше людей цікавляться медитацією. Люди таких професій, як лікарі, професори, медичні працівники призначають своїм пацієнтам курси медитації.

Философия медитацииКоли ми думаємо про медитацію, зазвичай уявляємо собі тихий процес, коли ми сидимо, схрестивши ноги, з закритими очима, займаємося внутрішньою діяльністю. Існує багато різних технік. Одна з них – візуалізація, коли ми сідаємо, закриваємо очі і уявляємо собі красиві природні пейзажі. Це дуже заспокійливо. Інша техніка – техніка мовчазного спостерігача, де ми стаємо мовчазними спостерігачами діяльності свого розуму. Ми знаємо, що розум діє. Тому ми спостерігаємо за думками, які пролітають на екрані розуму, наче ми дивимось фільм. Ми не беремо в цьому участі, не заходимо у це. Ми лишаємося мовчазними спостерігачами. Десятиліття тому в бойових мистецтвах я навчився одній з медитаційних технік, коли ви заходите до темної кімнати, запалюєте свічку і фокусуєтеся на полум’ї. Ідея полягає в розвитку стопроцентної концентрації. І ще одна техніка – контроль дихання. Це медитація на вдих і видих, починаючи з кінчика носа. Так багато різних технік.

Проте ідея полягає в досягненні рівня досконалості, коли у нас немає думок. Я впевнений, що деяким з вас вдалося займатися мовчазною медитацією. Якщо це так, то ви, ймовірно, погодитеся, що вам не вдалося досягти цієї досконалості повністю. Ми сидимо в медитації, застосовуємо техніку, думки сповільнюються, ми стаємо дуже заспокоєні. І може настати такий короткий момент, коли здається, що думок немає взагалі. І тоді ми думаємо: “Я не думаю ні про що”. І це вже думка. І тоді ми думаємо: “Чому я це зробив?”. І мені потрібно повернутися і знову спробувати досягти цього моменту.

Так само, мовчазна медитація дуже важка зовнішньо. По-перше, потрібно знайти тихе місце. І це не завжди просто зробити. По-друге, потрібно мати час для медитації. Це не означає тридцять хвилин перед тим, як ви підете на роботу чи до школи. Тому що в такому випадку, увесь час, поки ви медитуєте, ви постійно думаєте: “Скільки часу у мене залишилося?”. Ви сидите в медитації “О, ще десять хвилин”, “О, ще п’ять хвилин”. Це відволікає.

Також ми повинні бути в змозі контролювати тіло тривалі періоди часу. Ми зараз сидимо на стільцях. Сподіваюся, що всім зручно. Але можу обіцяти вам, що протягом п’ятнадцяти хвилин всі зроблять якийсь рух. Ми не можемо занадто довго залишатися у одному положенні, щоб нам було зручно. І знову, у нашій медитації: п’ять хвилин – немає проблем, десять хвилин – нормально, п’ятнадцять хвилин – починає боліти коліно, і тепер ми медитуємо на коліні, трохи пізніше не зручно спині, і тепер ми медитуємо на коліні і на спині. Знову, це відволікає.

І також, навколо не повинно бути людей. І це стосується не тільки людей. Один комар може зруйнувати вашу медитацію. З-зззз. Не може бути занадто спекотно, не може бути занадто холодно. І так далі. З цих і з інших причин ми не будемо вчитися такого роду медитації.

Ми навчимося медитації, яка дуже проста, дуже легка. Ми будемо використовувати те, з чим ми дуже добре знайомі. Головний інструмент у мовчазній медитації – це тиша. Тиша не звична для нас, багато людей почувають себе незручно в тиші. Багато людей бояться тиші. Пам’ятаю, я колись зайшов у будинок, там був увімкнений телевізор в кімнаті, але в цій кімнаті нікого не було. Я зайшов на кухню, і там був чоловік, зайнятий якоюсь справою на кухні. І я запитав його: “Чому у тебе там ввімкнений телевізор?” І відповідь була: “А, мені подобається компанія! Тут занадто тихо. Я не можу бути сам”. Тиша не звична для нас, але звуки нам дуже звичні. Звуки оточують нас все наше життя.

Молчаливая медитацияДеякі звуки дуже розслаблюють, дуже заспокоюють. Наприклад, говорячи про природу, іноді добре вирушити на природу і спостерігати за її красою. Але також гарно вирушити на природу, сісти, закрити очі і слухати красу природи. Слухати шум вітру, який гойдає дерева, слухати спів птахів, звуки води, що стікає по каміннях. Це настільки заспокійливо, що навіть можна купити записи зі звуками природи для релаксації.

Деякі звуки протилежні цьому. Дуже подразливі. Наприклад, наш будильник. Кому подобається звук будильника? Одного разу одна жінка сказала: “Мені подобається”. Це дуже незвичайно. А знаєте, що ще гірше, ніж ваш будильник? Будильник когось іншого.

І, звісно ж, є звуки, які нам дуже подобаються. Ось чому у нас є плеєри, компакт-диски, плеєри для мп3. Ми ходимо з навушниками. Щоб внести звуки, які нам подобаються, в наше життя.

Також, звуки є необхідні. Ми спілкуємося за допомогою звуків. Точно так само, як ми це робимо зараз.

Медитация на трансцендентный звук (мантру)
Усі ці звуки, про які я говорив, належать до однієї категорії – матеріальні звуки. Але існує інша категорія звуку. І вона відома як трансцендентний звук. Трансцендентний звук не бере свій початок у цьому матеріальному світі. Насправді, він походить з духовного світу. І він спускається до матеріального світу. І оскільки він спускається з духовного світу, він несе з собою духовну силу. І оскільки там присутня ця духовна сила, мені не потрібно в це вірити, мені не потрібно це розуміти, мені не потрібно знати, що це означає, мені не потрібно змушувати це працювати, і навіть мені не потрібно вірити в це. Все, що потрібно зробити, це прийти в контакт з цією трансцендентною звуковою вібрацією, і автоматично я отримаю духовну користь.

Ми можемо використовувати як приклад сонце. Ми всі знаємо, що сонце має велику силу. Воно доходить до нас у вигляді сонячного світла. Тому ми можемо вийти на сонце з будь-якою філософією – сонце для мене добре, чи сонце для мене погано, сонце спече мене чи не спече. Не має значення, що я думаю. Результат буде однаковий. Насправді, коли ми засмагаємо на сонці, ми говоримо: “О, я й не думав, що сьогодні отримаю опіки!” Але не має значення, що ми думаємо. Результат однаковий. І точно так само з трансцендентним звуком.

І насправді, для нас це дуже добрі новини. Всі інші медитації настільки добрі, наскільки мені вдається зробити так, щоб вони спрацювали. Наскільки мені вдається знайти тихе місце, організувати свій час, керувати своїм тілом, керувати своїм розумом і так далі. І це визначить результат медитації. Але при трансцендентному звуку всі ці фактори не так важливі. Так що це ідеально підходить для такого зайнятого способу життя, який ми ведемо сьогодні.