І це те, де ми зараз. На порозі мантра медитації. Мантри – це трансцендентні звукові вібрації. І в матеріальному світі і в духовному світі немає нічого могутнішого, аніж звук. Ніщо не впливає на нас у житті більше аніж звук. Це починається з народження і продовжується до кінця нашого життя.
Люди завжди намагаються направити нас у житті своїми словами: «Іди туди, зроби те, купи це, вивчи це, вивчи те…». Звук дуже, дуже впливовий. А кого ми слухаємо, визначає те, куди ми вирушимо у своєму житті. І чи це у формі звукового послання або записаного звуку. Це все, те саме.
Отже, ті, хто хочуть вирушити у духовному напрямку, повинні шукати вплив духовного звуку, зробити свідоме зусилля, щоб перебувати у присутності трансцендентного звуку на постійній основі.
Трансцендентний звук народжується у духовному світі. Є два різні світи – матеріальний світ та духовний світ. Ми – духовні душі у матеріальному світі, вкриті матеріальними тілами.
Отже, ми витрачаємо все наше життя у турботі про наші тіла, про нашу їжу, про наш одяг, розваги, про наше ментальне тіло, воно також потребує їжі, тому у нас є книги, журнали, газети, кіно, відео, телебачення, Інтернет, комп’ютерні ігри – їжа для розуму. І якщо ми будемо чесними і подивимося на наше життя, то найчастіше ми побачимо – це все, що я роблю. Все моє життя, весь мій час, вся моя енергія витрачена на те, щоб дбати про мої два тіла.
Але це не ми, пам’ятаєте? Ми – духовні душі. І як духовна душа ми потребуємо духовної їжі. І мантра і є ця духовна їжа, вони живлять нас духовно. Без цієї їжі, як би я не влаштував своєї матеріальної ситуації, завжди чогось не вистачає. Подумайте про це. Ви влаштовуєте своє життя так досконало, як тільки можете, і все одно вам чогось не вистачає. Це як мати клітку і всередині пташку. І цілий день ми гладимо клітину, у нас дуже гарна клітина, але ніколи не погодуємо пташку. Пташка голодна, пташка ніколи не співає. І ми подібні до цієї пташки. Так, як духовна душа, ми потребуємо цієї їжі, і мантри і є ця духовна їжа, вони живлять нас духовно.
Є дві категорії медитації. Одна – це мовчазна медитація, і це те, що більшість людей собі уявляють, коли думають про медитацію. Сидіти абсолютно нерухомо і щось робити всередині. Це може починатися із візуалізації видів природи. Можливо, ми займаємося технікою мовчазного свідка, коли ми сидимо осторонь свого розуму і спостерігаємо його думки, підтверджуючи собі, що я не розум, я можу передумати. Я можу направити свій розум на цей предмет, на той предмет. Я можу відокремити себе від розуму – техніка мовчазного свідка. Можливо, ви можете спостерігати за полум’ям свічки. Я навчився цього у бойових мистецтвах. Сидите у темній кімнаті і просто зосереджуєтеся на полум’ї свічки, щоб досягти стовідсоткового зосередження. Медитувати на дихання, починаючи з кінчика носа. Стільки багато способів мовчазної медитації.
Але, по-перше, це дуже важко, а по-друге, там нема справжньої сили, там немає сили. Ви намагаєтеся досягти рівня досконалості, коли ви не маєте думки, при тому, що ви ніколи не досягаєте. Але ви намагаєтеся, з’являються якісь короткі миті, коли вам здається, що думок немає, але тоді ви кажете: “О, я ні про що не думаю”, а це думка. “О, чорт, навіщо я це зробив?”. Тепер ви намагаєтеся знову налаштуватись, але ви не можете, тому що ви тепер думаєте про те, щоб не думати. Тож насправді такий вид медитації засмучує. І прилітають комарі: пі, пі, пі…, коліна болять, тіло не хоче сидіти рівно, розум витає…. Стільки людей підходило до мене і говорило: “О, я намагався робити медитацію, але в мене нічого не виходить, це дуже важко”.
-А який вид медитації ти намагався зробити?
-Я намагався сидіти і ні про що не думати.
Звісно, таке неможливо зробити. І це не рекомендується, не рекомендується Верховним Господом для цього часу. Не рекомендується.
Але є медитація, яка рекомендована. Повертаємося до гармонії, щоб наше життя збіглося з настановами Всевишнього Господа. І це мантра-медитація. Так що, мантри мають силу. Вони є сила – духовна сила. Вона приходить у наше тіло, у наші вуха, у наш розум, і, зрештою, приходить у серце. І очищає серце від того, що називається анартхи – небажані бажання серця. Небажані бажання для тих, хто займається духовною діяльністю, не для матеріалістів. Матеріалісти прагнуть анартх, всі ці матеріальні бажання та задоволення.
Але ті, хто займається духовною діяльністю, розуміють, що це утримує мене в цій ілюзії, у тому стані, коли я не маю щастя. Це покриває мою справжню природу слуги Всевишнього, Він не любить ці анартхи. Мантри поступово зчищають все це і прибирають карму.
Ми дуже навантажені кармою, з незліченної кількості життів, не тільки з цього життя. Якби ми могли бачити, скільки ми накопичили карми, це налякало б нас, це було б вище за будь-яке наше представлення. І скільки продовжуємо створювати дорогою.
Але мантри можуть все це прибрати. І поступово ми починаємо усвідомлювати. Ми стаємо свідомими, ми прокидаємося. У міру того, як відбувається очищення, ми дедалі більше цікавимося духовними питаннями. Чим більше матеріально я хворий, тим менше в мене інтересу, я не можу цим займатися. Мені не подобається ця тема, чи не подобаються ці питання. Але чим здоровішими духовно ми стаємо, тим більше вже ентузіазму дізнатися істину. І ніхто нас не зможе відігнати від цього послання. Ми відчуваємо спрагу, ми відчуваємо голод, ми прагнемо цього.
І ми починаємо знаходити справжнє щастя, справжнє задоволення. Мантри творять чаклунство, мантри роблять все це. І якщо ми будемо застосовувати їх у своєму житті, то гарантовано, що вони працюватимуть.
І ми зараз попрактикуємо два способи медитації. Якщо ви були з нами вчора, ми робили це вчора. Але ми сьогодні також це зробимо. Цього неможливо зробити надто багато. Спочатку може здатися, що п’ять хвилин надто довго. Ми починаємо поглядати так: «О, вже скільки це, вже цілих п’ять хвилин! Скільки це може бути?». Але в міру того, як ми все більше й більше очищаємось, п’ять хвилин стає ніщо. Першого разу, коли я почув санкіртан, співи з музикою, я прийшов на зустріч, де розповідали про це, і там було близько тридцяти хвилин оспівування. І в цей момент, на даному етапі мого життя, для мене це здалося роком: Це все звичайно прекрасно, але, скільки вже…. Не треба ж на цьому кар’єру будувати». Але тепер тридцять хвилин здаються дуже короткими. Коли ви практикуєте на регулярній основі, ви отримуєте все більший доступ до солодощі святого імені.
Тож наша мантра ГООРАНГА. Це ім’я останньої інкарнації Верховного Господа. Господь ГООРАНГА. Верховний Господь має форму, але це є духовна форма. Але коли Він є у матеріальному світі, Він стає видимим для наших матеріальних очей. І Його ім’я ГООРАНГА означає Той, чий колір тіла прекрасніший за розплавлене золото. Однією з привабливих рис Верховного Господа є те, що він найкрасивіший. Краса приваблює всіх, і немає нікого, хто був би такий привабливий, як Всевишній.